Wednesday, June 01, 2011

詐騙前的臨界點

我對香港的 phone marketing 的憎惡,幾乎去到一個無以復加的地步。

面對那些不要臉地一股傻勁 cool call 的嘍囉,有人會好聲好氣回答幾句,有人會跟他們開玩笑,我這兩件都不想做,一句「不需要」就收線。 問題不是我覺得浪費時間,而是我覺得啲人講嘢好奸。一認真聽你就輸了。

但有時,有些服務跟你切身有關係,或者你正在使用,不接又怕遺漏了重要的問題(其實機會很小,因為不是坑你錢的話他們是不會找你或者被你找到。)於是我就要很小心接他們的電話。

這天我接了一戰,氣上心頭,一定要記下來。

同一個sales,2 天找了我 3 次,說是有關於我現時正在用的上網服務,想阻我少少時間。這樣鍥而不捨,可能真的有要事要說。我擺好陣勢拿定紙筆,坐在電腦面前接戰。
S:「其實係咁架,睇番彭生而家係用緊我地既8M上網服務,每個月包埋兩條收費電視頻道,係 XXX 蚊架。我地而家可以同彭生你登記番,可以即刻升上去100M架。」
P:「吓,乜我唔係用緊30M咩?(我即刻上網搵番張月結單對對價錢)同埋我而家係 XXX+18蚊喎。」
(你唔係而家黎同我講收左我咁耐錢無轉過速度呀,我即刻上speed test,結果係26M。)
S:「哦,原來我地同事都同你裝過30M啦,係嘞,咁不如我而家同彭生你登記番,6月13日師傅就可以上黎同你即刻升上去100M架喇。」
P:「... ... 咪住,你話升上100M,咁個條件係咩呢?」
(係條件從來都係唔問唔講,逼你登記咗先。)
S:「其實咁既,都會同彭生做番個 2 年既合約啦,咁月費就係 XXX + 40 蚊咁樣既(「嘩。」),但係我地會送番500蚊既惠康現金優惠俾彭生你架,如果你咁樣計呢,除番開每個月其實就係 XXX 加幾蚊架咋,咁就可以以享受快幾倍(30M X 3 倍)既上網速度架啦,或者而家都同你做番個登記就得架啦。」
(數字遊戲,數字上係計得掂,但佢係搵現金券同你換錢,而佢買現金券就一定平過你,佢就可以賺中間差價。而且,拆散晒你要俾既錢,唔理你既理財習慣同需要,係一種幾乎係扭橫折曲既取巧。如果佢認為咁樣係合情合理,咁我可唔可以每個月將我一個食剩左一半既36蚊西瓜交去佢個門市黎交個18蚊既30M附加費呢? 仲有,個個所謂既上網速度,完全係抽象到爆,我load一個page可能無咩observable change,由0.5秒到0.25秒係快左一倍,之但係我完全唔會有感覺。可能唯一有D用係用黎玩BT啦。)
P:「咁樣,我要同屋企人商量一下先,或者你俾個電話我,我有需要覆你。」
S:「好呀,我既直線係 &^%@#$ ,我姓鄭既,或者我聽晚打俾你丫,唔知方唔方便?(「嗯...」)咁其實都仲有樣野會同彭生補充番先,而家你用緊個兩個收費既電視頻道呢,都會按番我地有個優惠價38蚊繼續欣賞番既...
P:「喂咪住,我而家係包埋晌個plan入面唔駛另外收費架喎。咁而家係XXX+40蚊包埋定係另外收多38蚊呢?」
S:「咁都係會按番我地一個優惠價38蚊做番俾彭生啦。」
P:「咁即係XXX+40蚊另外再收啦係咪?」(即係 XXX + 78蚊喎PK!)
S:「... 係呀 ... 呀或者彭生你等我一陣間,我可以同經理傾番會唔會有番個再優惠D既價錢做番俾彭生你丫。」(SILENT 幾秒)「係彭生,其實我地都可以做多一個優惠俾你既,就係可以免你兩個頻道 4 個月既費用同埋再俾多50蚊既超市現金券喎。咁計落係再平D.... 咁&^%@#$ 計既話.... 彭生你每個月只係俾XXX-20蚊咋,仲平過而家呀。」(咁都計到平過我而家? 你係邊位數學家呀。)
P:「得啦,我諗諗佢。但我真係好唔滿意囉,你地好奸姐,將D額外收費放晌最後先講,如果我應承你,就係登記之後先一次過爆晒出黎,個D數咁多hidden charge,唔係咁做生意呀。」
S:「其實咁架喎彭生,我地係會將所有費用同埋條款晌登記資料之後裡面同彭生你講番架,無隱藏任何收費既...... (後刪幾百字解釋)
 
不用談「中環價值」那麼隱晦;我眼中的主流香港商業價值,就是走在詐騙前的臨界點,可以做到幾賤而不用坐監。你唔出聲就當你唔係人,一係就當你係傻仔,出晒賤招然後就用個堂而皇之的說法包裝一下,金玉其外敗絮其中。

所以商業掛帥,鉅商治港的香港,做野同一個logic,呢個就係一個低智能的黑心法治社會。

No comments:

Under the Black Suit

終於回來了,這可是我寫得最久的一個 Blog 站。早前因為無法再進入,一度升起寫過的東西無法再取回的恐懼;之後擺下了,過年後回來,終於的起心肝,重新找進來之法。其實也不是困難,一找就找到了。 生活往往就是差那麼一步,一口氣,可能就是一年。 網上寫文章的困擾就是...