Thursday, January 13, 2011

很高興認識你。

2011.

原本,以為要等到日子滿了,才會再出來。
不過祂說:


"You learned Christ! 
My assumption is that you have paid careful attention to him, 
been well instructed in the truth precisely as we have it in Jesus. 

Since, then, we do not have the excuse of ignorance, everything—
and I do mean everything—
connected with that old way of life has to go. 
It's rotten through and through.

Get rid of it! And then take on an entirely new way of life—
a God-fashioned life, a life renewed from the inside and working itself into your conduct 
as God accurately reproduces his character in you.

What this adds up to, then, is this: 
no more lies, no more pretense. 
Tell your neighbor the truth. 
In Christ's body we're all connected to each other, after all. 
When you lie to others, you end up lying to yourself."
(Ephesians 4:20-25)

成長是需要過程,需要跌碰,需要坦白,需要結連與接納。


獨自走上一條崎嶇的山路。
一步登天,並沒有什麼好說;
每一步都艱辛而結實,路上的風光,永遠都留得住。

我學習默觀所有的人和事;
我學習靜靜地讓上帝給我啟迪,讓我認識我;
我學習坦白地面對和分享今天、昨天的自己,
我學習投入群體,以至能感受真實的接納和自我復和;

※   ※   ※

曾經,這段日子,我從很多個你身上,看見耶穌。
這個 2011,我有個願望,
除了讓自己再上路成長,
甚願自己被耶穌激勵,成為流通管子,
讓你不只在頭腦上認識,也在實在的、心靈的相交之中,
感受到從那源頭而來的接納。

因為這樣,我再說話。

為你而感恩,Nice to meet YOU, and you。

No comments:

Under the Black Suit

終於回來了,這可是我寫得最久的一個 Blog 站。早前因為無法再進入,一度升起寫過的東西無法再取回的恐懼;之後擺下了,過年後回來,終於的起心肝,重新找進來之法。其實也不是困難,一找就找到了。 生活往往就是差那麼一步,一口氣,可能就是一年。 網上寫文章的困擾就是...